19 sätt att använda Erbjudanden, kuponger och rabatter

Erbjudanden, kuponger, rabatter och erbjudanden. Det kommer att komma en tid då de flesta nätföretag kommer att ställas inför beslut om att erbjuda rabatter, när man ska erbjuda rabatter och hur mycket de rabatter bör vara värt.

Erbjuda rabatter för din webbutik kan vara ett kraftfullt vapen i din konvertering arsenal att köra kundlojalitet. Men, som används på måfå, kan du göra betydande skador på ditt varumärke eller ännu värre, blir olönsam. Läs även mer på tre.se om bra erbjudanden för mobiler och andra abonnemang.

I det här inlägget kommer vi att granska några av de fördelar och nackdelar med att erbjuda erbjudanden för din butik på nätet, titta på några av de mest populära sätten du kan använda rabatter för att köra kundlojalitet och omvandlingar och naturligtvis, hur man mest effektivt använda dem.

💡 Obs! För det här blogginlägget och hålla det enkelt, vi hänvisar till kuponger, rabatter och erbjudanden allt som erbjudanden.

Gratis Kurslitteratur: Konvertering Optimering för nybörjare

Omvandla fler besökare till kunder genom att få en snabbkurs i konverteringsoptimering. Tillgång till vår gratis, curerad lista över stor genomslagskraft artiklarna nedan.

Innehållsförteckning

  • Vad är kundlojalitet?
  • För- och nackdelar med onlinebutik erbjuder
  • Vilka är erbjudanden, kuponger och rabatter rätt för?
  • Typer av erbjudanden, kuponger och rabatter
  • Hur man använder erbjudanden för att öka försäljningen och kundlojalitet
  • Gör det mesta av dina erbjudanden, kuponger och rabatter

Vad är kundlojalitet?

Kundlojalitet är när kunderna väljer ditt varumärke över något annat märke, baserad på en tidigare interaktion de har haft med dig. Kunderna är lojala mot varumärken på grund av genomgående positiva kundupplevelser med hög kvalitet kundservice och produkter. Vissa märken också har kundlojalitetsprogram , som incitament och belöning upprepa shoppare.

Med fokus på kundlojalitet är fördelaktigt för de flesta webbutiker. En rapport från Stitch Labs fann att återvändande kunder spenderar i genomsnitt 120% mer under loppet av ett år.

Även kundlojalitet säkert kan mätas genom att titta på variabler som till exempel antalet köp, köp frekvens kund livstid värde, etc., är sanna trogna kunder känslomässigt bunden till ditt varumärke på något sätt. Dina mest lojala kunder att bli de största förespråkarna för ditt varumärke, vilket driver kundförvärv.

Ett sätt att driva kundlojalitet (och kundförvärv) är genom erbjudanden, rabatter och erbjudanden.

För- och nackdelar med de bästa telefonen

Innan vi hoppar in olika sätt du kan effektivt använda erbjudanden om telefoner i Sverige för att öka kundlojaliteten och förvärv, låt oss först titta på några av de fördelar och nackdelar:

Fördelar med onlinebutik erbjuder

  • Enkel och snabb att genomföra inbyggt i Shopify eller använda appar.
  • Lätt att spåra med Shopify s Rabatter rapport .
  • Ökad kundlojalitet.
  • Ökad kundförvärv.
  • Ökade omvandlingar.
  • Snabbt flytta lager.
  • Möt försäljningsmål.

Nackdelar med onlinebutik erbjuder

  • Minskade marginaler och lönsamhet.
  • Möjliga varumärke skador.
  • Minskade omvandlingar utanför försäljning perioder om du tränar besökare att vänta på erbjudanden.
  • Tendens att driva icke-lojala (prisdriven) shoppare.
  • Tendens att minska genomsnittsorder.
  • Locka kunder utanför din målgrupp.

Vilka är erbjudanden, kuponger och senior rabatter rätt för?

Som tidigare nämnts, kan onlinebutik erbjuder vara ett effektivt verktyg för att inte bara kunden förvärv, men även för kundlojalitet. Men det är viktigt att tänka på din övergripande strategi varumärke innan du börjar erbjuder pensionär rabatter .

Om du vill placera dig själv som en högre end varumärke eller om du har smalare marginaler, kan du överväga att hålla sig till kundernas lojalitet typ erbjuder seniorer i motsats till veckoförsäljningen. Å andra sidan, om du har goda marginaler, djupa rabatter och dagliga eller veckoförsäljningen kan vara bättre för att slå dina mål.

I slutändan måste du överväga om erbjudanden för senior och pensionär och vilken typ (er) av erbjudanden är rätt för ditt varumärke. Att bygga en online-verksamhet i allmänhet innebära en hel del experimenterande för att förstå vad som fungerar bäst. Det bästa sättet är att välja ett mål för varje kampanj och erbjudande, börja i liten skala, och mäta resultaten.

Typer av erbjudanden, kuponger och studentrabatter

Det finns flera typer av rabatter och erbjudanden du har till ditt förfogande. Låt oss ta en titt på några av de vanligaste studentabonnemangen:

  • Procentbaserad rabatt
  • Dollarns värde rabatt
  • Gratis frakt
  • Gratis gåva

📊 Studentkortet: Ett populärt sätt att erbjuda studenter rabatter är genom procentbaserad rabatter. Det kan handla om små incitament procentsatser som 5% eller 10% rabatt, större rabatter för att verkligen driva försäljning som 20% och 25%, eller betydande procenttal som 50% + att likvidera varor som är gamla eller inte rör sig. Du kan även enkelt tillämpa dessa rabatter till flera samlingar, produkter och platser i Shopify.

💰 dollarns värde rabatt: Dollar värdebaserade erbjudanden kan placeras som en kredit. Detta gör att människor känner att de slösar bort pengar om de inte använder den. Inlösen av dollarbaserade erbjudanden kontra procentbaserade erbjudanden kan vara så mycket som 170% större, Entreprenör rapporter . Par en av dessa med ett minimum köp för att öka dess inverkan.

Ett enkelt knep för att ha i åtanke när man beslutar mellan en procentsats eller fast belopp rabatt för en viss produkt är regeln om 100. Om ditt objekt är mindre än $ 100,00, använd en procentuell rabatt; om högre, använder ett fast belopp rabatt. Detta är en psykologisk trigger som kommer att resultera i den högsta upplevda värdet för dina kunder. Läs även mer om de bästa android telefonerna för exempelvis studenter.

🆓 Fria sändnings: Fraktkostnader är en viktig orsak till varukorgen överges. Erbjuder fri frakt är ett bra sätt att lindra detta och öka antalet omvandlingar.

Använd fri frakt rabatter i samband med ett minimum köp krav på att öka din genomsnittliga ordervärdet. Du kan också begränsa denna rabatt typ specifika länder och grupper av kunder (t.ex. kundlojalitetsprogram medlemmar), och undvika att skära i dina marginaler genom att utesluta fraktkostnader över ett visst belopp.

🎁 Gratis gåva: en fri gåva med ett köp kan vara ett bra sätt att ge ytterligare värde till kunden. Om den används strategiskt, kan den också användas för att öka genomsnittliga orderstorlek och / eller för att bli av produkt som inte rör sig.

Hur man använder erbjudanden för att öka försäljningen och kundlojalitet

Det finns hundra och ett sätt du kan använda försäljning, erbjudanden för mobiler på techradar, rabatter och erbjudanden för att driva kundlojalitet, förvärv och omvandlingar.

  1. Vecka / månad rabatt
  2. prelaunch erbjudanden
  3. Holiday och säsongs erbjudanden
  4. Övergivna kunderbjudanden
  5. E-post / nyhetsbrev prenumerationserbjudande
  6. Incitament för att gilla efter, och dela på sociala medier
  7. Hänvisnings promos
  8. Första gången shopper erbjudande
  9. Minsta köp rabatt
  10. Exklusiva sociala erbjudanden
  11. Kundlojalitets erbjudanden
  12. Exit uppsåt erbjudande
  13. omriktade kampanjer
  14. påverka erbjudanden
  15. Kundlojalitets incitamentsprogram medlemskap
  16. Erbjuder för inköp på nätet
  17. Kuponger för att köpa in personer
  18. Händelsen närvaro erbjudanden
  19. Kund milstolpe rabatt

(Detta är en artikel från shopify)

Lämna ett svar